Motorky mají na programu 665km, z toho 373km speciálu (který byl dnes o úvodních 133km zkrácen kvůli dešťům a změněným korytům řek) - který bude podstatně pomalejší než dnešní etapa.
Jak dnes opět říkal autor trati - David Castera, třetí den zavede závodníky na úpatí And. Motocykly se během dne dostanou až do výšky 4300m/m, což je rekord v historii Dakaru - nikdy se tak vysoko nezávodilo. Je jasné, že trať povede horskými průsmyky kolem sopky Aconcagua.
Jak si možná pamatujete ze školy ze zeměpisu, tato hora je nejvyšší horou Ameriky a také nejvyšší horou celé západní a jižní polokoule a vůbec nejvyšší horou nalézající se mimo Asii. Všechny ostatní štíty jsou o kilometr nižší. A když David Castera říká, že motorky doslova polezou po úzkých římsách do kopce, tak to bude asi náročné. Cesta z kopce bude už ve stylu Dakaru a ne trialu - bude to prý "opravdová realita, jak to na Dakaru má být." Celý den je pro jezdce na motocyklech o to náročnější, že se jedná o první část maratonské etapy, to znamená bez pomoci doprovodných vozidel a bivak bez přítomnosti kohokoliv jiného kromě závodníků. V Jižní Americe to na Dakaru vždy s tím "maratonem" brali nějak hodně vlažně, vzpomeňme si na zástupy mechaniků na spojovačce k bivaku, kde si jezdci mohli dát masáž a mechanici zatím kompletně připravili motorku ještě před vjezdem do "maratonského bivaku". Letos by to snad nemuselo takhle probíhat - uvidíme.
Jak si možná pamatujete ze školy ze zeměpisu, tato hora je nejvyšší horou Ameriky a také nejvyšší horou celé západní a jižní polokoule a vůbec nejvyšší horou nalézající se mimo Asii. Všechny ostatní štíty jsou o kilometr nižší. A když David Castera říká, že motorky doslova polezou po úzkých římsách do kopce, tak to bude asi náročné. Cesta z kopce bude už ve stylu Dakaru a ne trialu - bude to prý "opravdová realita, jak to na Dakaru má být." Celý den je pro jezdce na motocyklech o to náročnější, že se jedná o první část maratonské etapy, to znamená bez pomoci doprovodných vozidel a bivak bez přítomnosti kohokoliv jiného kromě závodníků. V Jižní Americe to na Dakaru vždy s tím "maratonem" brali nějak hodně vlažně, vzpomeňme si na zástupy mechaniků na spojovačce k bivaku, kde si jezdci mohli dát masáž a mechanici zatím kompletně připravili motorku ještě před vjezdem do "maratonského bivaku". Letos by to snad nemuselo takhle probíhat - uvidíme.
Zajímavosti z dnešní etapy vypublikuji v přehledovém příspěvku na blogu během úterý. Na FB si můžete přečíst co se stalo Janu Veselému v dnešní brutální etapě a doplníme komentáře dalších jezdců. Ve fotogalerii najdete řadu nových skvělých záběrů.
Žádné komentáře:
Okomentovat