Dnes trošku netradičně o tom, co dělají závodníci během léta... jak vypadá jejich příprava. Tentokrát z pohledu "nové české krve" - Ondřeje Klymčiwa, který měl na toto téma přednášku na Touratech Travel Eventu a říkali jsme si, že by to bylo zajímavé i jako článek na blog...
Příprava na tak náročný závod, jako je Dakar, se dá rozdělit
do několika množin a podmnožin, které by v konečné fázi do sebe
měly zapadnout.
V první řadě je každý člověk originál, každý závodí z
jiného důvodu nebo z určité touhy, každý se na závod těší trochu
jinak a také každý ho jinak vnímá a prožívá.. Někdo závodí
jen pro zábavu, jinému se poštěstí živit se jako závodník.
Motivace- řekněme jedna z nejdůležitějších věcí. Zde se začnou rozdělovat závodníci na dvě skupiny. Lidé, kteří se závody baví a takřka nemají potřebu trénovat. Zkrátka jsou spokojeni tak jak jsou a užívají si závody po svém :) Druhá skupina jsou ti, kam si troufám říct patřím i já, a jsou ochotni udělat cokoli.
Pokusím se vám nastínit plán tréninku s výhledem, že bych se zhruba za
půl roku měl postavit na startovní rampu v Buenos Aires. Půjde o Dakar
2015.
Je třeba říci, že veškerý trénink a víceméně i život v tomto půl
roce je pod dohledem profesionálních trenérů. Oni vědí, v kolik vstáváš a
v kolik chodíš spát. Dobře vědí, co jíš a co jsi přes den dělal nebo nedělal.
Vše je založeno na oboustranné důvěře a jedině tak se dá dosáhnout
dobrého výsledku. Celý proces je velmi časově i finančně náročný. Bez
podpory partnerů a rodiny by bylo nemožné vše ustát.
Úžasné by bylo, kdybych svůj první Dakar dojel, ale já si hodil
laťku trochu výš a chci opravdu závodit. Proto trénuji
tak tvrdě, abych co nejvíce eliminoval riziko zraněni
nebo poškození motorky.
Máme půl roku před sebou, což mimo shánění partnerů a řešení
spousty a spousty věcí, znamená velmi náročný trénink. Dá
se to nazvat také dvoufázovým tréninkem, kde se kombinuje fyzická a
jezdecká příprava.
Čekají mě tisíce kilometrů na kole, stovky bežeckých kilometrů a stovky
hodin v tělocvičně. Vychází to 3x týdně na motorku, kde
jezdíme MX tratě a klasické dlouhé enduro, 3-4x týdně kolo,
3-4x týdně běh a 3x v týdnu tělocvična. V zimním období
přibudou běžky a s motorkou plánujeme výjezd do teplých
krajin. Do toho je třeba nacpat čas na rodinu, čas jít do práce a také se
postarat o motorku. Pokud je o víkendu nějaký závod v enduru nebo crosscountry,
jedu se svést. Tyto závody beru jako trénink a vlastně taky jako
příjemný relax, ovšem s cílem se nezranit. Mimo to všechno máme v
plánu asi tři týdny soustředění ve vyšších nadmořských výškách. Během
tohoto půl roku se budeme pokoušet odstranit poškození určitých částí
mého těla, a napravit tak chyby, které mě limitují. Během těchto
šesti měsíců mě čekají 3-4 náročné rally, kde testuji téměř vše. Oblečení,
doplňky stravy, pneumatiky, pérování, kondici,.. Vlastně jsou to takové generálky
na Dakar.
Chystáme nějaké krátké video o přípravě na Dakar, aby si lidé dokázali
představit co tam každého závodníka čeká a jak náročná je příprava.
Ve čtvrtek ráno valím směr Albánie tak mi držte
palce :)
Ondřej Klymčiw
Ahoj, nominovala jsem tě na jeden TAG, tak se mrkni na můj blog, kde jsou pravidla, doufám, že se rád zapojíš :)))
OdpovědětVymazathttp://radkakaiserova.blogspot.cz/2014/08/liebster-award-tag.html
Tento komentář byl odstraněn autorem.
OdpovědětVymazatZajímavý článek a je dost dobré to číst. :) Mě vždycky zajímalo, jak probíhá ta příprava z pohledu logistiky. Doprava na paletách a celkově dopravení bagáže do zahraničí, zvlášť za moře, je těžké a drahé. Sám jsem jezdil chvíli po Evropě s dodávkou, takže to trochu znám. :) Byl bych rád za více informací na toto téma. :)
OdpovědětVymazatJsem se vlastně chtěla zeptat jestli hledíte nějak na disky na auto když jezdíte ty závody a nebo se na nic takového nehraje? Řešíte to vlastně vůbec i u svých aut na osobní potřebu a nebo to je stejná pohádka?
OdpovědětVymazat