Motorky 586+220km
Dnešní etapa nejdříve vede kamenitým terénem z Cordiliérských And. Jezdci dnes pojedou až do výšky 4975m. Je to nejvyšší přechod v Argentině. Během speciálu se bude nadmořská výška pohybovat mezi 3400 - 4000m, což není vůbec málo a přitom rychlosti budou málokdy pod 100km/h. Ovšem stroje budou mít problémy se směsí, protože v té výšce už je znatelně méně kyslíku. Teploty spadnou pod 15°C a jezdcům rozhodně nebude teplo. Zdánlivě krátký speciál je velmi těžký a vyčerpávající. Motorkáři navíc budou spát v odděleném bivaku, protože jde o součást maratonu.
Omlouvám se za dnešní blog, máme opravdu hodně rušno v práci a nestíhám. Navíc zprávy z bivaku jsou velmi sporadické a ne příliš optimistické.
Asi nejdůležitější přišla před pár minutami, proto jsem se rozhodl dopsat tento příspěvek - startovní číslo 106, Thomas Bourgin, francouzský jezdce startující na KMT 450 Rally Replica zemřel po tragické nehodě na spojovačce dnešní etapy. K nehodě došlo v 8:23 místního času ještě na chilské straně pohoří. 25 letý jezdce se srazil s chilským policejním vozem, které jelo v protisměru! Přesné detaily nejsou zatím zveřejněné. Záchraný tým Dakaru byl na místě velmi rychle ale mohl jen konstatovat smrt jezdce, která nastala okamžitě. Thomas se narodil 23. prosince 1987 v Saint Etienne. Na svém prvním dakaru skončil 68 ale v roce 2009 dojel na 4. místě v Rally Maroc a shodně na 4. místě v Africa Race v roce 2011. Na Rally Tunisia skončil na 7. místě.
Rád bych připomněl, že že v roce 2005 zemřel po havárii ve vysoké rychlosti na 184. km v etapě mezi Atarem a Kiffou v Mauretánii famózní a všemi oblíbený Fabrizio Meoni. Udává se, že zemřel na selhání srdce a následná havárie už nebyla příčina smrti. Desítky závodníků a tisíce fanoušků na celém světě na něj vzpomínají stále a minimálně Cyril Despres ještě vloni jel se samolepkou Fabrizio na své motorce a divil bych se, kdyby jí tam neměl i letos. Vypadá to, že 11. leden je pro Dakar prokletý den.
Žádné komentáře:
Okomentovat