Náš facebook

Náš facebook
Náš facebook

neděle 11. ledna 2015

DAKAR 2015 - Etapa 7

Dakar 2015 - ETAPA 7 - IQUIQUE -> UYUNI


Po volném dnu čeká závodníky kategorie motocyklů první maratonská část. To znamená, že závodníci pojedou bez pomoci svých týmů, budou odkázaní jen sami na sebe případně pomoc svých kolegů závodníků. Nemají možnost vyměnit pneumatiky, opravit větší závady apod. Musí tomu přizpůsobit svou jízdu. Večer budou spát v bivaku, který pro ně připravili organizátoři a nutnou údržbu (výměna oleje, filtrů..) budou dělat také sami s využitím materiálu a nářadí organizátorů. Takže i ten následující den pojedou bez přístupu k dílům a pneumatikám ze zásob v doprovodných vozidlech, se kterými se setkají až následující den večer v bivaku zase v Iquique, kam se vrací.
Na 393km dlouhou spojovačku se vyráží už v pět hodin ráno a musí překonat výšku přes 3500m. Jakmile se dostanou na náhorní rovinu (plato), čeká je 321km dlouhý speciál, který bude vyžadovat hodně pozornosti v navigaci, protože trasa je doslova protkaná spoustou odboček a křižovatek cest, které vedou špatně a návrat na správnou trasu může stát hodně času, než jezdec zjistí, kde udělal chybu. Přitom musí pořád dávat pozor na opotřebení pneumatik, aby na nich zvládli dojet ještě následující den. Příjezd do cíle v Uyuni je tedy jen polovinou maratonu. Kamiony mají jinou trasu, takže nebudou ohrožovat pomalejší motorkáře. Vypadá to, že se nebude moc prášit, protože v oblasti je již druhý den silná bouřka.

Co se týká profilu speciálu, tak prvních 280km je klasický horský terén - kamení a hlína, závěr jsou měkké feše. Výškově to bude odpovídat charakteru náhorní plošiny, převýšení na trati není vyšší než asi 200m ale je tam asi tucet výjezdů a sjezdů, kde některé (třeba do CP2) jsou docela strmé.
Na speciálu jsou dva CP, první po 160km a druhý na 280km.

Na startu bude chybět 44 závodníků, kteří před sedmou etapou vypadli, což celkem odpovídá "dakarskému" průměru nebo je to spíš o trošku lepší, co se kategorie motocyklů týká. Ovšem letošní ročník je jiný v tom, že etapy v druhé polovině závodu jsou těžké a už neplatí to, že kdo dojede do volného dne, ten má velkou šanci dojet do cíle.

1 komentář:

  1. Ahoj,

    zaujímalo by ma, aké sú najbežnejšie pneumatiky , ktoré používajú Dakaristi ... Mám namysli hĺbku dezénu, poprípade značku

    OdpovědětVymazat