Náš facebook

Náš facebook
Náš facebook

středa 7. ledna 2015

Rozhovor s Honzou Veselým a Ivanem Jakešem

INTERVIEW JAN VESELÝ A IVAN JAKEŠ

Exkluzivně pro Blog Tomáše Kocandy
 
 
Prostřednictvím sponzora týmu, který zastřešuje Ivana Jakeše i Honzu Veselého, se povedlo udělat "rozhovor" na dálku na celkem hodně témat. Ivan pochopitelně odpovídal slovensky ale já dostal přepsané odpovědi už v češtině. Snad to nebude čtenářům z SK vadit. A doufám, že se vám to bude líbit...

TK: Tomáš Kocanda
IJ: Ivan Jakeš
JV: Jan Veselý

TK: Jak se vám jede v takhle mezinárodní sestavě? Jak se domlouváte v bivaku?
IJ: Úplně v pohodě. S Honzou a kamarády máme stejného sponzora a s Aradondem se známe už delší dobu, je do Daqkaru blázen, tak se vzájemně doplňujeme a jsme "na jedné vlně"
JV: Není žádný problém. Ivan je úplně v pohodě a Jarda s Majou taky. Vycházíme si vzájemně vstříc a funguje to. Komunikace perfektní.

TK: Máte nějakou domluvu na vzájemné spolupráci na trati? Třeba náhradní díly apod.
IJ: Ne, každá jede svůj svět sám za sebe ale máme společné zázemí
JV: Vezu víc součástek než Ivan, takže kdyby bylo potřeba, rád mu pomůžu

TK: Když srovnáte to vaše zázemí s jinými týmy a třeba českými konkurenty, myslíte si, že vaše je optimální a není vlastně potřeba mít tam víc lidí a aut atd?
IJ: Máme špičkové zázemí vzhledem k našemu rozpočtu. Nejde tak o lidi jako o image celého týmu a chtěli jsme, abychom my, amatéři,  vypadali a chovali se jako profesionálové.
JV: Vždy jde především o peníze. Naše zázemí ale patří mezi to nejlepší co tady mají motorkáři z ČR/SK k dispozici.

TK: Letos se jedou dost odlišné trasy pro moto/quad a ostatní kategorie, jsou změny v maratonských etapách a v organizaci maratonských bivaků apod. Jak to změní náročnost z pohledu třeba továrních jezdců a týmů? Potřebují tak moc servisní zázemí atd?
IJ: Servis je pro všechny na prvním místě. Myslím si, že trať je velmi náročná a technika je jen technika a rozbíjí se všem. Velký počet lidí měl problémy a to nemluvím vůbec o autech. Vemte si, že Malyczovi vyhořela bugina na trati. Představte si to.
JV: V pohodě. V bivaku maratonské etapy dostaneme od pořadatelů olej, poskytnou nám nářadí a každý dělá sám za sebe. U nás to je úplně v pohodě.

TK: Jaké jedete kdo pneumatiky a kolik vám tak zatím vydrží?
IJ: Michelin a vydrží jednu etapu, každý den dáváme nové
JV:  Dunlop. Vydrží mi až dvě etapy když potřebuji.

TK: Jsou nějaké technické zajímavosti ohledně regulí, které by stály za zmínku pro pokročilé fanoušky kategorie motocyklů oproti loňsku? Musíte mít ve výbavě něco nového apod?
IJ: Jedu v kategorii Elite a můžu si modifikovat téměř co se mi bude chtít. Nic podstatného se neměnilo.
JV: Nic nového pro letošek není

TK: Jak vnímáte nové tváře z ČR na startu z pozice vás, řekl bych "veteránů" rallye? Jsou to mladí vlci a budou se muset teprve trošku učit, jaký Dakar vlastně je a jak je náročný a dlouhý nebo ne?
IJ: Nevím. Fakt nevím. Čas ukáže...
JV: Milan Engel je špičkový pilot, může dojet na dobrém místě. Má na to. Klima jede fakt překvapivě dobře ale řekl bych, že trošku až za hranou. Oběma přeji hodně štěstí.

TK: Myslíte si, že letos se jede od začátku naplno a nebo si jezdci nechávají rezervy, protože první dny se dá víc ztratit než získat? A nebo fakt bojují o umístění do dalších etap?
IJ: Jede se absolutně naplno a nikdo kolem nás (tam kde se pohybujeme na trati) si nebere servítky.
JV: Já osobně jsem jel první etapu myslím naplno, druhý den jsem trošku zvolnil, protože ta etapa byla mimořádně dlouhá a náročná a vyčerpávající.

TK: Co diváci na trati? Nějaká změna když to srovnáte s minulostí? Nejsou už trošku z Dakaru unavení a zájem je menší? Jak fandí?
IJ: Na trati je lidí dost ale v Buenos Aires na startu bylo kolem podia určitě méně diváků
JV: Tam kde už Dakar někdy jel, je vidět, že zájem místních opadá. Ale kde se jede poprvé, jsou lidi v naprosté euforii.

TK: Nějaké změny v organizaci nebo tak? Co vnímáte jako změnu?
IJ: Všechno je tady o dost dražší než vloni.
JV: Bez komentáře


Na FB jsme také publikovali dnešní kratší rozhovor s Janem Veselým po třetí etapě.
https://www.facebook.com/dakar.cz



 
Zdroj: dakarrallye.blogspot.cz a facebook.com/dakar.cz
 

 

 


 

 



1 komentář:

  1. Možná to bude znít jako naivní otázka, ale jaké a v jaké míře vyžaduje Dakar speciální doplňky na motorky. Je mi jasné, že to budou různé padáky a bezpečnostní prvky. Pak samozřejmě věci na jídlo a pití, takže různé bagy a boxy. Ale není tam něco, co by člověk nečekal a jednoho by to překvapilo? Díky za informaci. :)

    OdpovědětVymazat