Osmá etapa z Uyuni zpátky do Iquique se pojede buď ve variantě přes Salar de Uyuni, kde by to pro jezdce znamenalo 100km závodění na solném jezeru na plný plyn. V případě deště se pojede okolo salaru. Každopádně potom přijde podstatné zpomalení a technické pasáže plné nebezpečných zatáček v horách. Závěrečná část je klasika - 40km masivních dun včetně prudkého sjezdu do Iquique, který známe z minulých let. Tentokrát jsou připravené (poprvé v historii Dakaru) tři různé trasy pro jednotlivé kategorie. Kamiony mají ve speciálu dvakrát t
olik písku než ostatní. Stále se jedná o maratonskou etapu, takže pokud by někdo potřeboval vyměnit kolo nebo jinou součást motorky, může mu pomoct jiný účastník závodu ale support až v cíli.
Vzdálenosti jsou ovšem na druhý maratonský den doslova masakrální - 24km spojovačka a pak porce 784km. K tomu není moc co dodat. Snad jen, že je tam dlouhá neutralizovaná zóna od 472 do 746km ale i tak je to porce.
Výškový profil říká, že jezdci se budou pohybovat prakticky celý den ve výškách skoro 4000m a v druhé polovině až ve 4400m. Pak přijde pád čtyři kilometry do cíle. Etapa je rozdělená dvěma CP.
Komentáře, poznámky a zajímavosti k průběhu Rallye Dakar z klávesnic lidí, kteří o rallye něco vědí, stavěli pro Dakar stroje, organizovali týmy, dělali zpravodajství v průběhu závodu nebo dokonce patřili k mnohaletým účastníkům... Není to blog na podporu konkrétního jezdce nebo týmu a pokusíme se psát o všech, pochopitelně jsme motorkáři, tak především se zaměřujeme na kategorii motocyklů..
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
16:42 - Čestvá správa od Maroša (Svitko tím): Na soľnom jazere je napršaných 10cm vody. Jazdcom tam skratuje elektronika. Nefungujú prístroje. Tým, že tam dnes strácajú továrenskí jazdci sa dá počítať s tým, že sa budú upravovať výsledky...
OdpovědětVymazatSvitko vedie pred neutralizacnou zonou
Vymazat