Náš facebook

Náš facebook
Náš facebook

středa 21. ledna 2015

Marc Coma (prý) odchází od KTM a od motorek vůbec - pojede s Toyotou

Tak jak se čekalo a nějak šuškalo, Marc Coma po letošním Dakaru prý přejde do kategorie automobilů, stejně jako to udělal Cyril Despres vloni a řada dalších úspěšných motocyklových závodníků ještě předtím (Alfie Cox, Nani Roma, Stephane Peterhansel...)

 Podle španělského časopisu Marca, který publikoval tuto informaci jako první, bude startovat na Dakaru 2016 v týmu tovární Toyoty. Zpráva to není úplně nečekaná, Marc o autech mluvil několikrát a zmiňoval to i v prezentačním videu RedBull, které publikovali před Dakarem.
Comu hrozně chtěli v týmu Mini ale nabídli mu smlouvu s horšími podmínkami, protože podle vedení týmu skončí první účast úspěšného a zkušeného závodníka z jiné kategorie pokaždé špatně a pro tým je to velké riziko. Ale i když Marc dostal od Toyoty smlouvu, jaká mu vyhovovala, tým Mini si nechává pochopitelně otevřené dveře do budoucna - až se Marc osvědčí za volantem. Jeden z důležitých faktorů (podle časopisu Marca), který přispěl k rozhodnutí přejít k Toyotě je bývalý týmový manažer KTM, Jordi Duran, který řídí belgickou stáj Overdrive, pod kterou spadají závodní auta Toyota. A Coma pochopitelně Toyotě přinese skvělé spojení s RedBullem.

Pro KTM to pochopitelně znamená ztrátu, kterou ještě zhoršuje odchod Francisca Chaleco Lopeze, který se rozhodl přestat závodit na motorkách kvůli svým zraněním. Chilan se také chce vrátit na Dakar za volantem Toyoty ale ne v továrním týmu. KTM pochopitelně má nové hvězdy - Tobyho Price, Sama Sunderlanda a Matthiase Walknera a další. Ale vypadá to na generační obměnu, která by mohla přinést větší šance největšímu rivalovi - týmu Honda HRC.
Na oficiálních stránkách Marca Comy ještě žádné vyjádření není ale minimálně ve španělském tisku se o tom hovoří jako o hotové věci.
 
 
Zdroj: marca.com, sport.es,diariomotor.com
Backlink: Blog Tomáše Kocany, FB stránka fanoušků kategorie motocyklů
dakarrallye.blogspot.cz
 

1 komentář:

  1. Jak to vlastně řešíte takto v terénu když se vám třeba poníčí disky na auto? Je to něco co vůbec řešíte a nebo prostě jedete dál a takové kosmetické vady ani neřešíte? Dost mě to zajímá, jsem žena praktická tak se ptám, to víte.

    OdpovědětVymazat