Náš facebook

Náš facebook
Náš facebook

sobota 10. ledna 2015

Ondra Klymčiw po 6. etapě Dakaru 2015


Rozhovor s Ondrou Klymčiwem po 6. etapě Dakar 2015


Domluvil jsem se týmem Barth-Racing že dneska bude možné udělat telefonicko-sms-mailový rozhovor s Ondrou, protože jim po delší době funguje internet a do bivaku dorazili včas. Měl jsem připravené nějaké otázky, které by mohly zajímat všechny fanoušky.
 
Ondro, četli jsme vaší týmovou oficiální zprávu z dnešního dne, což jsem nevěděl že budete posílat, jinak bych neotravoval. Ale můžeš ten dnešní den komentovat trošku víc pro motorkáře? Tohle nepůjde nikam na oficiální stránky nebo do tisku, tak to popiš tak, jak se baví motorkáři.

Aha, tak celý to dneska bylo na pi...

Aha, tak moment, nemyslel jsem asi doslova jak se baví motorkáři ale trošku víc pro fanoušky kategorie motocyklů, takže víc do detailu ;)

Tak teda celý den byl očistec. Jak jsem říkal do zprávy na týmový web, tak to začalo hektickým ránem. Na asi 200km spojovačky jsem dostal dvakrát smyk a jeden závodník co mě míjel mi ukazoval pod motorku. Kouknu tam a z motorky mi dosloval stříkal benzín. Nepřišel jsem na to, co se stalo ale zadní nádrž byla nepoužitelná. Přepnul jsem na přední a musel jet tak.
 Start jsem stíhal. Těšil jsem se na rychlou dakarskou etapu, alespoň tak to vypadalo podle roadbooku a popisu etapy. Jenže to bylo trošku jinak. Hned na startu měl "show" Marc Coma, který vyrazil a po asi 300m se vyválel protože škrtnul o takový "rantl" na kraji té cesty a rozhodilo ho to. Trať nebyla vůbec rychlá, bylo tam spousta děr, suchých příkopů, koryt a různých nerovností, někde kameny zasypané pískem, pak fešfeš a v něm schované kamenité příkopy. Bylo to poměrně nebezpečné i na těch prašných šotolinových "cestách", motorky byly nestabilní, padalo se. Celkově byla dnešní trasa řekl bych o úroveň výš, tedy náročnější, než ty co se zatím jely ale nebyla tak dlouhá. Podstatně nebezpečnější a určitě i díky únavě.
Přehlédneš něco a jdeš. Výjezdy byly strmější a náročnější a v jednom masakrálním výjezdu jsem se fakt nemohl dostat nahoru. Najížděl jsem to snad napopáté než jsem to najel z jiné strany a ty pokusy mě stály určitě 10 minut. Vedle byly stopy motorek někoho vpředu a bylo vidět jak jeli přímo nahoru, nechápu. Tam jsem teda ztratil. A ještě v jednom místě jsem udělal navigační chybu a to mě stálo pět minut. No ale ten výjezd to bylo fakt na hraně co jde dát alespoň z té strany odkud jsem to zkoušel. Nechci už na to myslet. V dunách to ale bylo super. Líbilo se mi to a jelo se mi dobře. Celkově jsem zvolil trošku pomalejší tempo, strategie je nebláznit a dojet a posouvat se pořadím pomalu ale jistě. Na trase jsem se pořád míjel s chilanem Pizzolinem (je to Argentinec  - poznámka TK) fajn kluk ale dneska jel pomaleji než bych jel já, tak jsme se různě předjížděli jak to kde komu sedlo. Sjezd do Iquique byla super, krásný výhledy a příroda úžasná. I při závodě to člověk vnímal. V cíli bylo podium v centru ale nebyly tam nějaké davy, tak to bylo fajn. Já už trošku taktizuji, chtěli bychom dojet do BA a tak se musím krotit ale určitě bude příležitost kde zkusit jet naplno bez takového rizika jako dneska.
 
Jak se cítíš fyzicky? Jseš unavený v polovině závodu? Kolik toho třeba za den vypiješ a co piješ? Hydrataci nebo vodu? Ptala se kamarádka jestli jezdci používají gely nebo tyčinky na doplnění energie atd. Cyril večer po etapě šlapal v bivaku na rotopedu. Běháš ještě?
 
Dneska jsem vypil asi pět litrů za celý den. Ale třeba v té druhé etapě jsem vypil 10 litrů a stejně jsem byl úplně mimo z dehydratace. Já nemůžu pít jen vodu, piju ionťák a podle teplot měním tu směs. Pro mě to je úplně alfa a omega. Během speciálu mám na nádrži nalepené gely a dávám je tam nebo solné tablety. Vlastně ta samotná strava a různé doplňky a picí režim jsou stejně důležité jako samotná motorka. Fakt to tak cítím a tady je to hrozně znát. Ten závod je extrémní. Nikdo si to nedovede představit dokut to nezažije. Ale cítím se dobře jak fyzicky tak psychicky. Fakt jsem v pohodě. Ale nejedu na hraně, spíš volnější tempo abych to dovedl do BA. Určitě by se dalo přitopit ale ještě nenastal ten správný čas.
 
Zítra je pro vás odpočinkový den. Předpokládám že se těšíš na změnu, protože ten zápřah a dlouhé přejezdy i náročné etapy v horku jsou únavné.
 
Jak jsem říkal do zprávy na web, určitě si po ránu půjdu zaběhat a dám si pořádný strečink. A po obědě chci vyzkoušet místní posilovnu, když tam bude volno a večer zase běhání. Po těch dnech na motorce je potřeba změna a jsem na to zvyklý a vyhovuje mi to. Pozítří máme maratonskou etapu, servis si budu dělat večer sám. Nebude se spát v karavanu ale připraví nám nějaká lehátka v bivaku, někdy to bývá v kasárnách apod. A další den se vracíme zpátky do Iquique. Moc se na ty dva dny těším.
 
Ondro díky za rozhovor a drž se!
 
Publikoval: Tomáš Kocanda pro Blog TK Rallye Dakar a FB stránku fanoušků kategorie motocyklů
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat