Ačkoliv je blog a FB orientován především na kategorii motocyklů, je potřeba zvýraznit letošní úspěch českých kamionů. Martin Kolomý dojel se svou Tatrou na skvělém pátém místě a mohlo to být ještě lepší, kdyby nebylo několika nešťastných událostí, doslova smůly - například utržená řadicí páka. Ale i tak jeho Tatra získala nejlepší české umístění na letošním ročníku nejnáročnější rallye světa. Loprais se starým kamionem dojel na šestém místě a kdyby nebylo nešťastného problému s baterií na začátku rallye, mohlo být všechno jinak. I tak je ale skvělé, jak proháněl světovou špičku.
A do cíle dojely další tři české kamiony - Spáčilův na 16. místě, Vildman na 18. místě a Vrátný na 20. pozici. Myslím že udělali letos maximum a jen smůla jim zabránila probít se před Kamazy, které obsadily první příčky. Speciálně za pozornost stojí fakt, že Martin Kolomý se držel na druhém místě celkového pořadí a Loprais dokonce vyhrál etapu. Na rozdíl od loňského roku byly české kamiony také mnohem více vidět ve výběru materiálu na Eurosportu a budili zaslouženou pozornost i mezi diváky a pochopitelně fotografy.Škoda jen že jsme neměli zastoupení v autech a především ve čtyřkolkách. Uvidíme příští rok, myslím že nějaké buginy s českou vlaječkou by se na startu objevit mohly ;)
Co ještě dodat?
Opravdu mě mrzí nešťastná cívka Honzy Veselého, který se na rallye moc těšil a připravil krásnou motorku bez použití nějakého drahého továrního kitu. Je zbytečné říkat kdyby... (kdyby měl náhradní, kdyby se rozhodl poprosit o odtah některou ze čtyřkolek na chvostu startovního pole, když kolem projížděli, kdyby risknul odtah do bivaku nebo alespoň část cesty jel na laně...). Dakar je prostě takový jaký je, občas není moc fér, občas dělá nelogická rozhodnutí ASO, občas se zblázní počasí nebo má jezdec nebo řidič prostě smůlu... ale nikdo nemůže pochybovat o tom, že je to závod mimořádně náročný s nejlepším mediálním pokrytím a člověka nutí neustále to zkoušet a nevzdávat. Jsem moc rád, že jsem mohl alespoň v omezené míře (ve srovnání s jinými roky) informovat o akci a jejím zákulisí - původně jsem to neměl letos v úmyslu ale přemluvil mě právě Honza Veselý a jsem rád, že se blog a FB líbil. Na příští rok asi založím novou FB stránku, to číslo 2010 v názvu byla chyba ale i tak je tam více než 600 fanoušků (stránky sledovalo více než 4000 lidí ve statistice za 6 dnů a jednotlivé příspěvky byly zobrazeny průměrně 350 lidem) a sledovanost blogu byla i v porovnání s loňským rokem srovnatelná (průměr kolem 450 unikátních přístupů na každý článek blogu). Všem čtenářům děkuji za přízeň a nezapomeňte, ještě přijde vyhodnocení páté "malé" soutěže a vyhlásím velkou závěrečnou soutěž.
Ahoj Tomáši, každopádně díky za blog, informace ze zákulisí i odjinud. Sice po odstoupení Honzy to pro mě všechno trochu ztratilo na napětí, ale i tak je nádherná soutěž a díky Tobě za informace o ní. Měj se. Filip
OdpovědětVymazatÚspěch kamionů každoročně sleduji. :) Docela by mě zajímalo, jak vypadá úprava takových kamionů v těch největších stájích. Podle mě musí mít specializovaná robotická ramena, která za tím vším stojí a v neposlední řadě armádu speciálně vyškolených techniků, kteří jsou schopni zhodnotit a hodiny porovnávat, jestli je lepší tahle nebo tato matička a šroubek. Na druhou stranu v poušti jsou na to pak řidiči stejně sami, takže o profesionalitu šoféra jde především.
OdpovědětVymazatNo v dnešní době to nikdo nemá jednoduché, to vám teda povím. Všichni si myslí, jak je jednoduché podnikat, ale uvědomme si jednu věc. Jakmile se nebudou prodávat nové vozy, tak třeba ani autopůjčovna Ostrava nebude mít co půjčovat. Trh je propojený, uvědomujte si to.
OdpovědětVymazat