Dnešní soutěž bude jednoduchá, zítra je volný den, tak se to bude týkat především taktiky..
Otázka: kolik motorů může vyměnit motorkář v kategorii Marathon a eventuálně jaká je za výměnu penalizace?
Z vylosovaných správných odpovědí vybereme vítěze, kterému opět zašleme drobný upomínkový předmět Czech Dakar Teamu.
Odpovědi posílejte na touratech@touratech.cz až do okamžiku, než se zde v příspěvku neobjeví informace, že je soutěž ukončena.
Soutěž ukončena!
Správná odpověď: Motorkář v kategorii Marathon pochopitelně může vyměnit motor (jinak by třeba nebyl schopný dokončit závod) ale vypadne z kategorie Marathon (navíc vždy to bylo s penalizací) do Super Production. Tím je velmi hendikepovaný, protože jeho motorka je téměř striktně sériová a najednou je v kategorii, kde se používají jiné karburátory, airboxy, kola apod. Nicméně závod pro něj nekončí a může dojet ale na pozici v kategorii Marathon už nemá nárok. To samé platí při výměně jakékoliv hlavní součásti stroje, nejen motoru s vyjímkou rámu, který se měnit nesmí vůbec.
Hodně často jste psali, že výměna motoru je možná s 15min. trestem, to ale neplatí pro Marathon. Další častá chyba byla, že jste si pletli maratonské etapy (tam jezdci v bivaku nesmí používat služby svých mechaniků a dělají si servis sami) s kategorií Marathon (tam jedou jezdci na téměř sériových strojích a také si dělají sami servis na všech etapách). Takže odpověď, že jezdec v kategorii M může motor vyměnit ale nesmí to dělat s mechanikem a musí si ho vyměnit sám, je nesprávná resp. neúplná. Každopádně kdyby to dělal na maratonské etapě, tak by si ten náhradní motor musel sám dovézt do bivaku ze speciálu na zádech, protože se ke svému doprovodu vůbec nedostane - doprovod je fyzicky na jiném místě.
A vylosováním ze správných odpovědí máme vítěze, kterým se stal: Jaroslav Lepeška, kterému gratuluji. Prosím o zaslání adresy a telefonu mailem.
Dneska se teda soutěž rozjela, přišlo už víc než 50 správných odpovědí a asi 10 nesprávných...
OdpovědětVymazat