Náš facebook

Náš facebook
Náš facebook

neděle 15. ledna 2012

Soutěž k etapě 14

Protože vám chci nechat celý den na soutěžení, tak vyhlašuji nedělní soutěžní otázku už teď a protože blog je především o kategorii motocyklů, tak motocyklová otázka:

Proč motorkáři na rallye převážně stojí při jízdě ve stupačkách a nesedí (jako třeba v motokrosu nebo enduru)?
Za správnou budu považovat každou logicky vysvětlenou odpověď. Tak napište, co si myslíte, že je ten důvod...

A pokud výherce odpoví správně na doplňkovou otázku, bude mít u mě po soutěži speciální bonusovou cenu. Doplňující dvouotázka zní - startoval někdy na Dakaru kamion 8x8 české výroby a kolik hnaných kol může mít maximálně kamion soutěžící na Rallye Dakar 2012? Slibuji vám, že za správnou odpověď na bonusovou otázku dostanete opravdu hezkou fanouškovskou cenu!

Soutěž uzavřena - výsledky za chvíli...

Odpovědí přišlo opravdu hodně.. Víceméně všechny lze považovat za správné, protože jste vždy napsali alespoň jeden z důvodů, proč jezdci na rallye jezdí převážně ve stupačkách - lepší stabilita stroje, lepší přehled o trase (srovnává se realita s údaji v roadbooku), povinné přístroje jsou rozměrné a je jich tolik, že by přes ně nebylo vidět (to je sporné, roadbook a měřič vzdálenosti lze umístit do nízkého kokpitu jako na závodech typu Baja ale budiž)... stejně tak je správně že jíźda vestoje snižuje únavu jezdce, protože rázy pohlcuje tělo lépe než při sezení.. Všechny odpovědi jsou správně.
Losováním jsem vybral Honzu Votrubu z Liberce, kterého prosím o adresu a telefon...
V doplňující otázce napsal správně že na Dakaru soutěžila Tatra 8x8 v roce 1988. Jen pro zajímavost - desetiválec (podle jiných zdrojů dvanáctiválec) o obsahu 19l umožnil maximální rychlost 140km/h, hmotnost 22t a spotřeba v rozmezí 50-100l/100km....
Co se týká počtu hnaných kol, tak jsem si trošku naběhnul, protože v reglementu 2012 o počtu náprav resp. hnaných kol u kategoriích T4.1 a T4.2 resp. T4.3 se tento údaj neuvádí a odkazují se na seznam homologovaných vozidel FIA T4 resp. řadu specifikací v dodatcích tohoto reglementu a nenašel jsem tam jiné typy než 4x4 a 6x6. Pro kamiony 6x6 na Dakaru 2012 byla dokonce speciální cena (stejně jako pro kamiony s menším objemem motoru) takže bych za správnou asi považoval odpověď že jsou to vozidla 4x4 a 6x6, protože 8x8 se ve skupině pro Cross country závody FIA nevyskytuje. Nicméně nejsem expert a tak jsem poslal dotaz M. Spáčilovi z Czech Dakar Teamu a jakmile odpoví, tak to upřesním. Já osobně bych řekl, že to omezené nebude ale logicky s tím nikdo závodit asi nebude, protože rychlost současného Dakaru je tak velká, že 8x8 by bylo bezúčelné.

Žádné komentáře:

Okomentovat