Náš facebook

Náš facebook
Náš facebook

pondělí 9. ledna 2012

Interview s Janem Veselým o volném dnu

Díky ochotě osobního sponzora Jana Veselého, společnosti Ivar CS, jsem pro čtenáře blogu zařídil interview přímo z bivaku:

TK otázka: půjde něco udělat s karburátorem aby se opět nepoškodily plastové díly tím benzínem od ASO?JV odpověď: s tím benzínem je ten základní problém že ten benzín je úplně jiný než byl v předchozích letech, je to nějaká závodní 98OCT nebo ještě lepší a má v sobě hrozně moc agresivních složek jako je aceton a děsně rychle se vaří. Takže když jsme přijeli někam, kde je jen malinko vedro, tak se ten benzín začne vařit a na bubliny ta motorka nejede. A druhá věc je, že ten benzín leptá gumové součásti a společně s těma nečistotama a pískem nám to začalo dělat netěsnosti v jehlovém ventilu a benzín protékal ven a měl jsem neuvěřitelnou spotřebu. Včera jsem měl 160km do cíle, natankoval jsem 30l a nestačilo mi to, 20km před cílem jsem žebral hodinu a půl o benzín. Stál jsem tam u cesty s hadicí a zastavoval motorky a pak i místní a měl jsem opravdu namále že jsem benzín sehnal a dojel.

Otázka (přes internet prostřednictvím sponzora): je pravda že spolupracujete s asistencí Svitka kvůli tomu že jsou v bivaku dřív?JV odpověď: se Svitkem přímo ne ale spolupracuji s Ivanem Jakešem, dávám si k nim vždycky tašku abych měl v bivaku kraťasy a pantofle, protože po celém dni kdy sedím třeba 12h na motorce, tak chci sundat oblečení a převléct se a tak si to vždycky vezmu od asistence I. Jakeše

Otázka: co zázemí?
Odpověď JV: mám jako každoročně zázemí Czech Dakar Teamu a co se týká organizace a zázemí orgranizátorů, tak to jsou vždycky mírné zmatky.

Otázka TK: nemáš nějaká další poškození na motorce? Co jsi opravoval?
Odpověď JV: no poškození pochopitelně jsou, vytekly přední tlumiče. Teď na půlce jsme udělali skoro kompletní repasi motorky, vyměnil jsem přední i zadní tlumiče, přední kolo bylo úplně šišatý, nevěřili co jsem dokázal udělat z předního kola. Dali jsme nový motor a vyměnili ulámaný zóhýbaný páčky a předělal palivový systém.

Otázka TK: a co jídlo, jak vám tam vaří? Co jste měli k jídlu?
Odpověď JV: jídlo je docela dobrý, to se musí nechat, za chvíli si tady se Semírem dáme špagety a k obědu jsme měli zapékané mušle se zeleninou a bylo to docela dobrý. Na to jídlo si nestěžuju.

Otázka TK: a co děláš právě teď o volném dnu?
Odpověď JV: dneska od rána jsem na prudkém slunci měnil motor v motorce, jsem spálenej za krkem a na rukách. Fotku bez trička uděláme :) Ještě motorku umyjeme a bude jak nová

Otázka TK: a co bivak v Copiapo?
Odpověď JV: bivak tady je špatný bivak, je to bivak v poušti, takže v noci je veliká zima a ve dne ukrutný vedro - je to mezi dunama. Fouká tady vítr a pořád se práší.

Otázka TK: kolik je změn v roadbooku?
Odpověď JV: změn je fakt hodně, každý den třeba i 7-8 A4 a nakonec to stejně neplatí a všechno je jinak. Včera třeba do půlky se mi jelo super akorát že na 324km jsem udělal chybu v navigaci, jeli jsme takovým údolím řečištěm, takovým údolím a byla tam odbočka doleva tu jsem minul a za 100m byla další odbočka a najednou koukám že motorky jedou proti mě a ukazují že jedu v protisměru. Tak jsem otočil a jel s nima, přejeli jsme horizont a najednou koukám omezení na 90 a říkám si, tady jsem už byl a protočil jsem roadbook a já místo na 324km jsem byl na 240km protože ty tratě se tam o 100m míjely a najednou bych byl o 100km zpátky. Tak tam jsem ztratil pět minut a byl jsem z toho rozladěnej a to jsem nevěděl, že pak s tím benzínem ztratím hodinu a půl.









Žádné komentáře:

Okomentovat