Náš facebook

Náš facebook
Náš facebook

pondělí 16. ledna 2012

Velká soutěž o ceny

Vyhlašuji velkou soutěž o ceny
Zúčastnit se může každý, ceny není možné poslat do zahraničí - pokud jste v cizině, musíte uvést nějakou adresu kamaráda nebo příbuzných v ČR, kam bychom cenu mohli poslat, to je podmínka.
Výherce vylosujeme s Janem Veselým po návratu z Dakaru... Odpovídat budete moct do čtvrtka 19. ledna 2012 do půnoci, kdy bude soutěž uzavřena. Výsledky zveřejníme v pátek. Pokud sledujete Dakar pozorně, neměli byste mít žádné problémy..

Soutěžní otázky:
Odpovědi jsou červeně pod otázkami...
1. Napište jaké palubní přístroje pro navigaci na spojovačkách a speciálech může a musí používat jezdec motocyklu na rallye Dakar. Za každý správný přístroj bude bod.
Mohli jste vyjmenovat tyto přístroje: roadbook (odvíječ itineráře), tripmaster, GPS a repeater (opakovač kurzu). Iritrack nebo Sentinel (stejně jako balíza/radiomaják nebo satelitní telefon se nesmí používat pro navigaci a integrovaný speedox slouží pro varování že jede moc rychle ale není pro navigaci. Například že by zavolal satelitem někomu aby ho navedl kudy jet, to prostě není možné. To jsou přístroje pro zajištění bezpečnosti ale ne pro navigaci. Naopak jste klidně mohli napsat normální magnetický kompas nebo buzolu, protože to je součástí povinné výbavy a pro navigaci se smí použít. Antény nejsou přístroj stejně jako držáky..

2. Všechny motocykly na Rallye Dakar musely letos splňovat několik shodných podmínek. Které podmínky to jsou? Za každou správnou je bod.
Tady jste se mohli rozepsat. Správné odpovědi byly vesměs všedchny a psali jste obvykle že je povolený maximální objem 450 kubíků, sériová výroba motorky, schválení pro provoz na silnici, nesmí se měnit resp. upravovat motor od hlavy dolů, musí splňovat hlukový limit, musí mít povinné držáky navigační a bezpečnostní výbavy, palivové nádrže pro potřebný objem paliva atd atd atd.. Někdo si to naštudoval a napsal třeba 16 věcí, někdo jen pět ale někdo si vzpomněl třeba jen na tu kubaturu. Tady se daly nahnat nějaké body. Málokdo si třeba vzpomněl na to, že motorka musí mít TP nebo že nemůže mít otevřený výfuk atd...

3. Ve kterém roce v kategorii motocyků byly zakázané dvouválce s vysokým objemem? Za správnou odpověď dva body.
Bylo to vyhlášené v roce 2004 a platilo to od Dakaru 2005 - byla to reakce na sérii havárií v minulých letech a pokus ASO o dosažení "lepší" konkurenceschopnosti mezi amatérskými a profesionálními týmy. Byl to první Dakar pod vedením Etienne Lavigneho.. Nicméně právě v tom roce se zabil F. Meoni který již startoval na "malé" motorce ale jízdní průměry se prakticky nezměnily. Už předtím platil zákaz tříválců (1999) takže nebylo možné použít například motory Triumph tohoto uspořádání.

4. Kolik bylo letos na startu v kategorii motocyklů dvouválců? Správná odpověď bod.
4x Aprilia
5. Motorkáři na rallye nepoužívají v pneumatice duše. Proč nejezdí s dušemi a jak se jmenuje výplň pneumatiky? Bod za každou část odpovědi.
Protože duše při podhuštění (nutné pro jízdu v písku) nemá potřebnou odolnost a životnost a je velmi náchylná k defektům i při projetí např. velbloudí trávy nebo kamení, používá se pěnová výplň zvaná mousee. Tady byly všechny odpovědi správné.

6. Jan Zaťko ze Slovenska vypadl ze závodu. Co bylo technickou příčinou toho, že nedojel? Za správnou odpověď dva body.
Vysypaná ložiska v kole a neustále padající řetěz (u jeho motocyklu se po pádu zasekává do osy kyvky a nahození není tak snadné jako u jiných strojů) a následkem toho příliš pozdní dojezd do bivaku. Prakticky všechny odpovědi byly správně.

7. Jaké bylo nejlepší celkové umístění motocyklového závodníka startujícícho s českou závodní licencí na Rallye Dakar v historii? Za správnou odpověď tři body.
Tady jste opravdu hodně chybovali. Často jste psali že to je vítězství J. Macháčka v dobách, kdy čtyřkolky byly součástí kategorie motocyklů. To je sice pravda ale nejlepší umístění měl 43. místo v absolutním pořadí motocyklů a tak je jasné, že tohle nebude správná odpověď. Ani Martin Macek, který dojel na 15. místě v roce 2007 není nejlepší v historii. Je jím Stanislav Zloch, který v roce 1998 obsadil 10. místo (ze 180 startujících). Pro zajímavost - jel na KTM 660 LC4 Rallye zapůjčené prostřednictvím sponzora přímo z továrny KTM.

8. Jaká je přezdívka Martina Kolomého, který se letos mezi kamiony umístil z českých posádek nejlépe? Za správnou odpověď bod.
Podle vyjádření Martina neví o žádné přezdívce kromě běžných - marťas, kolomas apod. Byl to trošku chyták jestli něco někdo vypátráte od známých apod. Bral jsem všechny odpovědi jako správné. Zaujaly mě zejména koblížek, kudrnáč a bruntálská žába. U té poslední bych třeba mohl Martinovi předat kontakt na soutěžícího, možná že by si to třeba i ručně ujasnili :)

9. Jaké byly souřadnice bivaku v Copiapo během volného dne? Za správnou odpověď tři body.
Tohle bylo hrozně snadný protože jsem chtěl od Honzy fotku zapnuté GPSky v bivaku a poslal fotek víc, takže stačilo najít tu správnou a souřadnice tam byly krásně vidět (foto zde).

10. Jan Veselý používal na Dakaru dvě značky zadního tlumiče. Které to byly? Za správnou odpověď dva body (každá značka bod).
Opět stačilo kouknout na fotku z bivaku kde leží vyndaný tlumič z první poloviny a na fotku kde je namontovaný nový. I když je v tiskové informaci týmu udávané, že Honza pojede holandské tlumiče YSS Suspension, měl namontovaný na druhou polovinu ProMax a první půlku jel Ohlins. Někdo napsal pro jistotu i tu značku YSS.

Došlé odpovědi jsem jednotlivě obodoval. Získali jste body v rozmezí od 11 do 24 bodů. Pět nejlepších beru večer na setkání s účastníky Dakaru na letišti, kde Jan Veselý vylosuje tři výherce.
Takže do slosování postupují:

Michal Čermák - 24b

Lucie Horáková - 21b
Vanda Kejlová - 21b
Kateřina Janatová - 21b
Jan Pesek - 20b




Odpovědi posílejte do 19. 1. 2012 na adresu soutez@touratech.cz a předmět zprávy napište SOUTEZ DAKAR 2012. V odpovědi napište vaše jméno a kontaktní telefon nebo mail.
Ceny do soutěže budou od Czech Dakar Teamu, Touratech CZ a dalších partnerů a budou obsahovat vždy i nějaké dakarské reálie z letošního ročníku (věci co opravdu byly na rallye).
Losovat budou členové Czech Dakar Teamu v pátek 20. ledna a výsledky se dozvíte obratem.
Kromě toho ještě do konce ledna proběhne aukce přilby Jana Veselého o které budeme informovat příští týden..

Žádné komentáře:

Okomentovat