Náš facebook

Náš facebook
Náš facebook

středa 11. ledna 2012

Etapa 10 - dnešní vítěz

Všichni se ptají - kdo je vítěz dnešní etapy?
Joan Barreda (startovní číslo 23) je člen týmu Husqvarna by Speedbrain, se kterým se od počátku do týmu 2012 počítalo ale nebyl moc vidět ani nebyl příliš medializovaný (na rozdíl např. od Goncalvese). Jak asi víte, původně měl tým pět jezdců ale známý dakarský veterán David Frétigné nemohl nastoupit kvůli zranění. Joan Barreda zazářil na Morocco Rally, kde vyhrál dvě etapy právě na stroji Husqvarna (jel na tomto rallye stroji poprvé) a střídal se ve vedení právě s P. Goncalvesem. Bohužel během rallye měl havárii (a Goncalves technické problémy) ale rallye bral tým jako testovací a oba prokázali že jsou to rváči a dobří rallye jezdci.
Kdo tedy je Joan Barreda? Motocyklový závodník, který závodí od roku 1991 (narodil se v roce 1983) tedy od svých osmi let. Je to španělský šampion v motokrosu a ve světovém motokrosovém žebříčku dosáhnul umístění v první desítce. Pochází z Castellon de la Plana, kde i žije. Je svobodný a je to profesionální závodník - to znamená, že se živí závoděním na motorce. Mezi jeho koníčky patří jízda na vodních lyžích, kite, wakeboard, snowboard a horská kola. Nyní ale zcela propadl dálkovým motocyklovým rallye a motokros ho už nezajímá. Jeho nejoblíbenější závodní dráha jsou opuštěné pouště. Oblíbený nápoj má CocaColu nebo obyčejnou vodu, nejoblíbenějším jídem je paella. Miluje ze všeho nejvíc svojí zemi - Španělsko. Jeho oblíbený herec je Al Pacino, herečka - Cameron Diaz. Jezdí Mercedesem Vito a jeho osobní motorka je Husqvarna TE310. Rád by jezdil ale v BMW M6 a jeho vysněná motorka je BMW S1000RR. Jeho první motorka byla Malagutti.
V rozhovoru těsně před startem Dakaru 2012 řekl, že chce jet tak, aby se vyhnul co nejvíce problémům v každé etapě. Pokud se mu to povede, přijde dobrý výsledek naprosto zákonitě. Věděl, že podmínky budou horší a horší a obtížnost náročnější, proto je potřeba maximální koncentrace a nepolevit ani na vteřinu, jinak se může stát neštěstí. 100% koncentrace během celých 14 dnů. Měl osobního trenéra, který ho připravoval speciálně na Dakar a jel podle speciálně vypracovaného fitness plánu tak, aby měl dobrou fyzickou kondici a vydržel nápor, který jezdec zažívá, pokud jede naplno. Věděl že Dakar je obrovský test jak fyzický, tak psychický a že během 14 dnů nebude moc příležitostí na odpočinek. Na otázku, zda si myslí, že motorky s kubaturou 450ccm jsou na dálkové závody příliš malé odpověděl, že si myslí že kubatura je ideální z pohledu jezdce a manévrovatelnosti ale mechanicky stroje v závodě strašně trpí. Nicméně omezením na 450ccm se otevřela možnost účasti dalším výrobcům a to se mu líbí, protože má rád různorodost.

Prosím média, která přejímají mé články, aby uvedli, že jde o článek z blogu Rallye Dakar Tomáše Kocandy a adresu: dakarrallye . blogspot . com nebo odkaz na FB stránku facebook. com / dakar.cz s aktivními linky. Nejsem placený žádným týmem ani nikým jiným a aktivní zpětný odkaz je pro mě jediná odměna. Děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat