Na rozdíl od té první, bude trošku obsáhlejší ale možná snadnější. Každopádně pokud jste pečlivě sledovali články, komentáře, fotografie a videa z letošního Dakaru a ovládáte trošku vyhledávání na internetu, nebudete mít problém. A hlavně - pobavíte se a dokážete si, že o rallye a Dakaru víte hodně. Některé otázky byly navržené ve spolupráci s partnery a dakarskými závodníky (např. Ivo Kaštanem) a zcela jistě vám přinesou zajímavé chvíle při hledání správné odpovědi. Protože se zabýváme prakticky jenom o kategorii motocyklů a čtyřkolek, budou se otázky týkat těchto vozidel, týmů a jezdců. Soutěže pro fanoušky aut a kamionů jistě najdete na jiných webech.
Otázka číslo 1:
Od počátku dakarské rallye byli jezdci sponzorovaní nebo podporovaní různými výrobci. Reklama k rallye patří téměř neodmyslitelně. Ve kterém roce jsme už na Rallye Dakar nemohli vidět reklamy tabákových firem?
Ačkoliv FIA rozhodla o ukončení veškeré tabákové reklamy v motosportu od konce sezóny 2006, na Dakaru 2007 ještě startoval například tým KTM Gauloises s reklamou tohoto francouzského tabákového výrobce. V roce 2008 byla tabáková reklama na Dakaru již zakázaná ale ten ročník byl kvůli hrozbě teroristického útoku zrušený den před startem. Takže správná odpověd je v roce 2008 jsme již reklamy na Rallye Dakar vidět nemohli - ani na těch pár záběrech ze Lisabonu před startem. Vesměs jste uvedli správné odpovědi. Někdo myslel že to bylo již v roce 2006 nebo 2007 ale stačí se podívat na rozhovor třeba s Ivo Kaštanem z rallye z roku 2007 a tam je vidět jeho motorka v barvách Gauloises apod.
Otázka číslo 2:
Na Dakaru startovali a startují mistři světa v nejrůznějších disciplínách. Několikrát jsme i letos mohli vidět například polského skokana na lyžích Adama Malysze - čtyřnásobného mistra světa. My chceme vědět, jestli na Rallye Dakar někdy startoval také vítěz Grand Prix silničních motocyklů a případně jeho jméno a ve kterém roce.
Tohle byla velmi těžká otázka. Prakticky by to znamenalo projít si mistry světa silničních motocyklů a zkontrolovat, jestli nestartovali na Dakaru. A zjistilo by se, že ANO. V roce 1995 startoval v týmu Yamaha mistr světa 1984 v kubatuře 250ccm Christian Sarron. Je to jediný případ. Otázku do soutěže navrhnul Ivo Kaštan. Odpovědi byly prakticky všechny špatně, jeden soutěžící napsal že to byl Marc Márquez, což ale správná odpověď není. Může ho ale těšit, že existuje nejméně jedna fotografie, kde je tento závodník vyfocený jak na jedné z dakarských etap sleduje závod v rámci propagační týmové akce.
Otázka číslo 3:
Na letošním ročníku Rallye Dakar startovali (nebo měli startovat) závodníci z mnoha zemí světa. Zajímá nás, jaký byl poměr závodníků z Ameriky (Severní + Jižní) proti zbytku světa. Můžete uvést procenta nebo přesný počet. Otázka se týká všech vyhlášených kategorií - tedy nejen kategorie motocyklů. V případě mezinárodních posádek automobilů nebo kamionů pochopitelně počítáme jednotlivé členy posádky samostatně.
Správná odpověď je 28% obě Ameriky : 72% zbytek světa
Pro zajímavost - na startu bylo celkem zapsaných 431 vozidel, závod ukončilo 204 vozidel. Ovšem v kategorii motocyklů startovalo 174 a dokončilo jen 78 a v quadech z původních 40 dokončilo jen 15.
Otázka číslo 4:
Ve kterém roce získal jezdec s motocyklem o kubatuře do 450ccm poprvé umístění v první trojce v jihoamerických Dakarech? Napište také jeho jméno a umístění.
Až na pár vyjímek všechno správné odpovědi - David Fretigné v roce 2009 a třetí místo.
Otázka číslo 5:
Jeden z výrobců motocyklů získal letos po dlouhé době etapové vítězství. Po kolika letech to bylo a jak se jmenoval jezdec, který tehdy pro tuto značku etapu vyhrál?
Tohle proběhlo snad všemi médii. Honda - po 25 letech. V roce 1989 získal etapové vítězství Gilles Lalay. Tak a jeden člověk napsal, že před 16 lety vyhrál etapu jezdec Flick. Pochopitelně jsem to ověřil a skutečně, francouzský závodník Flick na Hondě vyhrál první etapu z Paříže do Narbonne s 10km speciálem v La Chatre. A ta etapa není (na rozdíl od mnoha jiných ročníků) uvedená jako prolog ale jako skutečná etapa. Takže tento soutěžící získává jako jediný bod, protože opravil nesprávně uváděný údaj, který dokonce zveřejnila i Honda v tiskové zprávě. Na druhou stranu nevíme, jestli to byl amatér nebo člen nějakého továrního týmu a je možné, že před těmi 25 lety jel Lalay s podporou továrny, kdežto Flick ne. Mediální informace uváděla že "tovární jezdec získal pro 25 letech etapové vítězství". Ale moje otázka tak nezněla a proto je ta odpověď tedy před 16 lety.
Otázka číslo 6:
Kolik lidí se odhadovalo že sledovali loňský Dakar ve všech zemích, kudy trasa vedla? Stačí uvést přibližné číslo v milionech.
Tohle šlo celkem snadno najít v oficiálních informacích na webu dakar.com nebo vygooglovat na řadě portálů, kde tyto údaje zveřejnili také. Bylo to "dakar v číslech". Správná odpověď je 4.6 milionu lidí. Někteří evidentně našli tu správnou stránku ale napsali údaj o počtu diváků televizí (miliarda). Ale vesměs to byly odpovědi správné.
Otázka číslo 7:
Jaké je historicky nejlepší etapové umístění ženy v kategorii motocyklů na Rallye Dakar? Napište její jméno, ročník Dakaru a umístění.
Tohle bylo minimálně na dvou místech na našem facebooku i s fotkami - musel se ale přečíst celý ten odstavec, nejen jeho první část. V první části se totiž psalo o celkem známé Andreee Mayer a jejím osmém místě ale v poslední větě je uvedena správná žena - Veronique Anquetil a čtvrtá pozice v etapě na Dakaru 1984. A překvapivě přišla jen jedna správná odpověď.
Otázka číslo 8:
Může jezdec motocyklu v kategorii "bez asistence" s poruchou motoru domluvit s jiným závodníkem ale z kategorie čtyřkolek pomoc při odtažení do cíle etapy aniž by byl penalizován nebo diskvalifikován?
Tady jsem to asi udělal zbytečně těžké tím příkladem ale správná odpověď je ANO. V regulích se skutečně nerozlišuje, jestli závodníka do cíle speciálu nebo spojovačky dotáhne vozidlo z jiné kategorie. Vzpomeňte si na Honzu Veselého a jeho anabázi s tažením motorky za kamionem. Teoreticky může kdokoliv táhnout kohokoliv a také jeden závodník může pomoci i třeba částí svého motocyklu nebo své výbavy jinému závodníkovi bez ohledu na kategorie.
Otázka číslo 9:
Jezdci během etapy projíždí celou řadou kontrolních bodů. Na některých bývají kontroly, některé jsou bez kontrol a načítají se pouze projetím daného místa s určitou tolerancí. Chceme vědět, kolik takových bodů v etapě bývá celkově a jaká je tolerance průjezdu bodů typu "waypoint" v metrech.
Stačilo si přečíst rozhovor s Janem Veselým a odpověď z rozhovoru bych považoval za správnou. Různých bodů na trase jsou desítky. Valideace průjezdu se liší podle typu bodu. Některé body se zobrazují neustále, jiné v radiusu 3km, další ve vzdálenosti 800m a většina ve vzdálenosti 200m. Ale validace průjezdu bývá 90m a jen v případě skrytých waypointů je to 200m. Někteří rozepsali podrobně typy bodů, jiní jen obecně že jde o desítky bodů ale všechny odpovědi považuji za správné.
Otázka číslo 10:
Jezdci musí povinně vézt zásobu vody pro případ nouze a kromě toho povinně musí používat vak na vodu na zádech (tzv. camelbak). Kde vozí povinnou nouzovou zásobu vody Cyril Despres na svém motocyklu? Vyberte správnou odpověď z následujících možností:
a) ve volném prostoru v předních tlumičích
b) v nádržce pod krytem motoru
c) v prostoru uvnitř zadního blatníku
d) pod sedlem
e) v odlitku zadní kyvné vidlice
Na tuhle odpověď stačilo prohlédnout fotky Cyrilovy motorky z bivaku o volném dnu, kde je vidět nalévací šroub na zadní kyvné vidlici a v diskuzi k fotce to je napsané jasně. Někteří tady evidentně hádali - opravdu vodu v předních vidlích vozit nejde :)
Otázka číslo 11:
Cyrila Desprese známe z minulých let především jako hlavní postavu závodního týmu KTM. Jeho dakarská kariéra ale zahrnuje účast i na jiných značkách motocyklů. Napište na kterých značkách motocyklů Cyril Despres ve své dakarské kariéře závodil.
Tohle byla těžká otázka, protože se moc nepíše o tom, že v roce 2000 startoval na Dakaru na Hondě XR400. Jeho účast ve slavném týmu BMW Gauloises je známá, stejně jako pozdější a úspěšnější účast v týmu KTM. Letošní start na Yamaze je čtvrtá značka. Většina odpovědí byla špatně, jen dva soutěžící uvedli i Hondu.
Otázka číslo 12:
Kolik tripmasterů má na svém motocyklu úspěšný slovenský závodník Štefan Svitko?
Stačilo se podívat na fotku z bivaku a bylo to jasné - dva. Ostatně drtivá většina závodníků má dva tripmastery a nespoléhá na měření vzdálenosti pomocí GPS v případě poruchy tripmasteru. Většinou jezdci nastavují na jednom celkovou vzdálenost a na druhém dílčí.
Otázka číslo 13:
Jakou maximální rychlostí (ověřenou) dokáže jet soutěžní motocykl na letošním Dakaru v etapě?
Fotografie tovární Hondy Javiera Pizzolita s přepnutým displejem tripmasteru RNS na zobrazení maximální rychlosti je ve fotkách z bivaku a číslo hovoří jasně - 183km/h. Pár soutěžících zmátla fotka Cyrila, který jede 174km/h což je screenshot z televize.
Otázka číslo 14:
Kolik minut penalizace dostává závodník za první výměnu motoru v závodě?
Všichni odpověděli správně - 15 minut.
Vítězové:
Po vyhodnocení došlých odpovědí tu máme jasného vítěze, který měl deset správných odpovědí.
Je to:
Štěpán Přibáň z Prahy
Druhé a třetí místo obsadili se shodným počtem osmi správných odpovědí:
Martin Jeřábek z Pardubic a Richard Severa z Býchor
Všechny tři budeme kontaktovat ohledně zaslání cen a všem děkujeme za účast a podporu naší stránky a facebooku během letošní Rallye Dakar a doufáme, že se vám to líbilo a soutěž vás bavila.
Odpovědi posílejte na mail: D2014-DSS@touratech.cz
Z odpovědí s největším počtem správných odpovědí oznámíme tři vítěze v neděli 19. ledna 2014 do půlnoci. Za každou správnou odpověď bude bod, kdo získá největší počet budů bude první atd. V případě shodného počtu bodů budeme losovat.
A o co soutěžíte?
Máme pro vás opravdovou lahůdku - sběratelskou exkluzivitu. Originál tričko a dvě košile které "fasovali" závodníci týmu KTM Gauloises na Dakaru v Africe. Tuto nádhernou cenu věnovali dakarský závodník Ivo Kaštan s manželkou. Dále dakarská trička z kolekce Touratech Dakar® které věnuje touratech.cz a pro všechny výherce také energetické nápoje Rockstar od energydrinky.cz
Ty historické košile a trička mají velikost cca M a pochopitelně není možné je vyměnit za jinou velikost, protože žádná jiná už nejsou nikde k dispozici. Jsou to památky na Dakar z minulých let a asi největší slávy týmu Gauloises. Trička z kolekce Touratech Dakar® jsou k dispozici ve všech možných velikostech a s výherci se spojíme a domluvíme zaslání správné velikosti.
Pravidla:
1. Pořadatelem soutěže je 20-20 Vision Graphics s.r.o., 58601 Jihlava, IČ: 49967819
2. Soutěže se nesmí účastnit spolupracovníci společnosti 20-20 Vision Graphics s.r.o., ani jejich rodinní příslušníci.
3. Každý soutěžící smí odeslat pouze jednu odpověď
4. S osobními údaji soutěžících bude nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů.
5. Jména výherců soutěže budou zveřejněna na blogu dakarrallye.blogspot.cz nejpozději do 24h po skončení soutěžního kola. Soutěž bude uzavřena 19.1.2014 ve 12:00h
6. Průběžný součet hlasů bude aktualizován minimálně jednou denně na blogu nebo FB stránce
9. Ze soutěže budou vyloučeny odpovědi bez uvedení plného jména, adresy, e-mailu a telefonního kontaktu
10. Ceny vítězům budou odeslány na adresy uvedené v soutěžním mailu do 5 dnů po skončení soutěže
Aktualizace 18.1. Počet zatím obdržených odpovědí: 3
Aktualizace 19. 1. Celkový počet obržených odpovědí: 13
Žádné komentáře:
Okomentovat