Náš facebook

Náš facebook
Náš facebook

neděle 5. ledna 2014

Proč chybí na letošním Dakaru David Frétigné?

Možná jste si všimli, že v letošním velmi silném týmu Yamaha Factory Racing chybí jméno, které bylo s Yamahou spojované i v dobách, kdy značka Yamaha rallye Dakar příliš nepodporovala a kdy přední příčky obsazovaly silné stroje s vyšší kubaturou - DAVID FRÉTIGNÉ.
Letošní 35. ročník Rallye Dakar se bez této stálice musí obejít. David se letos rozhodl udělat přestávku po sedmi startech v závodě, pokud nepočítáme nešťastný zrušený rok 2008, kdy byl na startu také. David nestartoval úplně pravidelně - první účast byla na Dakaru 2004, kde skončil sedmý. Od toho roku absolvoval všechny africké ročníky až do zrušeného roku 2008 (získal celkem sedm etapových vítězství a v roce 2005 obsadil v africkém Dakaru pátou příčku absolutního pořadí). V prvním ročníku v Jižní Americe skončil na skvělém třetím místě, následující rok pátý (a jedno etapové vítězství) ale v dalších dvou nestartoval. Vloni odstoupil po 4. etapě. Vždy členem Yamaha týmů. Pochopitelně je potřeba vzpomenout jeho krátkou "nevěru" se značkou Husqvarna pro start v roce 2011 kdy nakonec nestartoval kvůli zranění.
Letos podle vyjádření na svých stránkách udělal pauzu především z důvodu zaneprázdnění svým novým povoláním - otevřel si ve Francii enduroškolu u Margues u města Martiel pro velká i malá endura a má obrovský úspěch a spousty žáků a protože tam učí sám, neměl by čas na přípravu na rallye. Je to jeho práce - není profesionální závodník, kterého platí nějaký tým za to, že startuje v závodech. Živí ho jeho škola. Navíc by měl velký problém sestavit tým, což byl také problém účasti v roce 2012, kdy právě kvůli problémům se zajištěním pořádného týmu nestartoval. I když nabídky měl, tak k rozhodnutí nestartovat vedly i dvě poměrně velká zranění v minulých sezónách ale David Frétigné myšlenku startu na Dakaru neopustil a láká ho představa návratu.
 
Letošní zastoupení značky Yamaha ve startovním poli je 43 motocyklů proti 50 v loňském roce. Ovšem na rozdíl od minulého ročníku, je mezi nimi jezdec, který by si rád dojel pro šestý titul nejlepšího jezdce a vyrovnal tím rekord S. Peterhansela - právě na stroji značky Yamaha, tedy Cyril Despres. A protože zázemí a podpora jeho sponzora (Red Bull Racing) je prakticky neomezené, dá se předpokládat, že jezdci nepojedou jen tak sami za sebe ale tak, jak se ve špičkových týmech jezdí - tedy budou dodržovat určité týmové priority a nosiči vody budou pomáhat svým jedničkám veškerým možný způsobem a Yamaha by mohla mít šanci obsadit lepší místo než 6. příčku z loňského roku.
Každopádně když se Cyril Despres rozhodoval o změně značky, uvádí, že ho přesvědčila návštěva evropské centrály kousek od Paříže. Všude prý visely plakáty a fotografie z minulých dakarů, všude se zdůrazňovala tradice a úspěchy Yamahy na rallye, na každé stěně visel Stephan Peterhansel z dob největších úspěchů v kategorii motocyklů. Zkrátka Yamaha považuje Dakar za nejprestižnější závod ze všech a to Cyrila přesvědčilo, aby spolupracoval se značkou, která má stejné nadšení pro rallye jako on. Alespoň to tak uvádí ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat