Včera mě upozornila kamarádka (díky Lucko) že jsem nenapsal o zajímavé změně - španělská účastnice Laia Sanz změnila značku a na Dakaru 2014 pojede na speciálu Honda HRC v týmu KH-7. Její letošní cíl je skončit celkově do 25 místa a vyhrát mezi ženami v kategorii motocyklů. Laia je zkušená trialová závodnice a má řadu zkušeností i s rallye. Vyhrála svůj třináctý (!) trialový titul a byla na bedně i v kategorii enduro a přidala i zlatou medaili z extrémního endura na X-Games. Rok 2013 byl zatím její největší úspěch - zejména po zranění v roce 2012. Na letošní Dakar přijíždí s novou technikou a doufá, že se nebude potýkat s technickými problémy jako minule - což byla příčina odstoupení ze závodu asi i důvod pro změnu značky.
U továrního speciálu Honda CRF450 RALLY není asi důvod pochybovat o kvalitě techniky - je to stejný materiál, jako budou používat další špičkoví závodníci. Stroj má necelých 60 koní a při provozní hmotnosti 140kg jede přes 170km/h. Laia rozhodně neměla nikdy na Dakaru stroj, který by patřil ke světové špičce. Její nesporné závodní ambice skvělý cit pro terén byly bržděné použitou technikou, která zkrátka a dobře nepatřila k tomu nejlepšímu, co na trhu existuje. Nový stroj může útočit na nejvyšší příčky a v rukách někoho tak schopného, jako je 13ti násobná mistryně světa v trialu může být velmi solidní konkurencí i pro většinu mužů ve startovním poli. Pochopitelně letošní Dakar bude dlouhý a těžký ale Laia není z cukru a několikrát dokázala, že pokud to jde, tak se nevzdává. Vzpomeňte si na 400km jízdu terénem na laně za kamionem minule. Pochopitelně i nový tým KH-7 je zárukou dobrého zázemí a zajištění. Laiu čeká 5000km speciálů z celkové 9000km vzdálenosti v Argentině, Bolivii a Chile, etapy budou mimořádně dlouhé a únavné, řada z nich bude jen pro motorky a čtyřkolky s extrémní obtížností. Dakar bude letos velmi razantně rozdělovat ty, kdo budou mít šance od těch, kterým půjde jen o "přežití" a závodit se bude hned od začátku. Laia udělala všechno pro to, aby se stala nejlepší ženou na Dakaru 2014 a musíme jí popřát, aby jí to tentokrát vyšlo.
Kdo jí bude letos dělat nosiče vody?
OdpovědětVymazatTeď jsem si tak uvědomil, že mě v létě taky čeká technická. Auto mám v dobrým stavu, tak snad nebude žádný problém. V zimě jsem měnil tlumiče a ložiska, protože auto hrozně mlátilo. Už jsem neslyšel rádio, tak jsem s tím musel něco udělat :-D . To byla ale jediná závada, která na autě byla.
OdpovědětVymazat