Náš facebook

Náš facebook
Náš facebook

úterý 7. ledna 2014

Etapa č. 3 z pohledu vítěze

Dnešní etapu vyhrál Joan Barreda a tady je překlad jeho komentáře k průběhu dnešního závodění na Dakaru 2014:

Dnešní etapa byla maratonská, to znamená první den, kdy závodníci nemají žádný týmový servis. Závodilo se v nejvyšší nadmořské výšce v dosavadní histgorii Dakaru. Motocykly musely překonat sedlo v nadmořské výšce 4300m na svahu nejvyšší americké hory - Aconcaguy. Spousta jezdců je v tomto okamžiku ještě na trati, řada z nich bloudí a hledají cestu, jak se dostat zpátky. Joan Barreda dnes prokázal skvělou jízdní techniku a navigační schopnosti, když vyhrál etapu před Cyrilem Desprem a Marcem Comou a vede celkové pořadí o více než 13 minut. Druhé etapové vítězství pro tohoto jezdce a další etapové vítězství pro tovární tým Honda! Další závodníci z týmu Honda HRC sice měli velké navigační problémy ale do bivaku se dostali - byť se zpožděním přes 2.5h. Během výjezdu na svah Aconcaguy zvolili špatný žleb a sjížděli tam, kde se nedalo už vrátit zpátky a museli celou sopku objíždět po úpatí přes mnoho terénních překážek. V této skupině byl jak Paulo Goncalves, tak Sam Sunderland, včerejší vítěz etapy.
Joan Barreda komentuje dnešní den: "Dnešek byl prostě neuvěřitelný. Podmínky byly ve všech ohledech extrémní. Po startu speciálu jsem předjel Chaleco Lopeze a sledoval jsem Sama Sunderlanda v korytě řeky až do momentu, kdy udělal navigační chybu a odbočil špatně. Dostal jsem se do vedení. Přišly výjezdy a bylo to prudší a prudší - až do extrému. Podmínky byly jako na trialu. Měl jsem jedinou šanci - plný plyn na dvojku a za žádnou cenu neubrat. Pod kolem se valily kameny ale vyjel jsem to. Bylo to děsně vyčerpávající v té vysoké nadmořské výšce. Musel jsem si zachovat chladnou hlavu abych neudělal jedinou chybu. Jak jsem byl na nejvyšším místě výjezdu, přišla dost delikátní navigace ve sjezdu. Bylo tam plno změn směru a kdybych jel jinudy, dostanu se do extrémně prudkých srázů ze kterých není úniku. Několikrát jsem zastavoval a kontroloval kudy jedu. A to se vyplatilo - zachovat si chladnou hlavu a nezmatkovat. Poslední část do údolí už byla snadná a jel jsem zase naplno. Myslím že dnešek bude pro řadu jezdců znamenat extrémní problémy a jsem moc rád, že jsem si minulý rok výrazně zlepšil fyzičku, protože to bylo potřeba.

Jak asi víte z FB a jiných zdrojů, dnešek byl velmi špatný den pro F. Verhoevena z týmu Yamaha, který skončil se zlomeným loktem a zejména pro Rubena Fariu, který je v nemocnici po těžké havárii mimo trať - viz foto vlevo a hovoří se o zranění hlavy a páteře. Ve čtyřkolkách skončil jeden z favoritů - Marco Patronelli, který musel vyskočit ze stroje, který se zřítil ze strázu. Podmínky byly dnešní den doslova extrémní a potvrdily se slova organizátorů, že letošní Dakar bude opravdu nejtěžší rallye světa a hned od začátku. To je teprve třetí den!

Žádné komentáře:

Okomentovat